رواية أحببتك فكسرتني (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثانى

[ad_1]

رواية أحببتك فكسرتني (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثانى 

الفصل الثاني…..

ملاك:ااااه سيب إيدي انت اتجننت
معتز:في ايه
ملاك:مستر معتز إلحقني أنا مش فاهمه حاجه
معتز:اهدي ياملاك اهدي ياحبيبتي
صدم كل الموظفين من تلك الكلمه حبيبتي فهل يعرف هذا المعتز شيئ عن الحب
معتز:أحمد مالك ومالها وإزاي تمسكها كدا أنت إتجننت
أحمد:معتز بلاش جنان سيبها دي روان  أنا مش مصدق إنها عايشه أنا لازم أقتلها لازم اموتها
معتز:لاء دي مش روان دي ملاك السكرتيره الجديده وحبيبتي
صدمت ملاك كثيراً وهذا لايمنع أنها كانت سعيده بهذا الكلام
أحمد:إزاي والشبه اللي بينهم إزاي
معتز:والله اناقولتلك وانت حر بقا تصدق أو متصدقش
أحمد:تمام ماشي بس بردو مش هسيبك حتي لو شبهها لازم اقتلك لازم ميكونش ليها مكان
معتز:انت مبتفهمش ملاك حبيبتي ياريت تفهم كدا كويس
أحمد:مش هتاخدها مني يامعتز مش هسيبها غير لما أموتها مستحيل لازم تموت لازم تموت وتركهم وذهب
معتز:واقفين ليه يلا كلوا علي شغلوا
وذهب جميع الموظفين ومعتز اخد ملاك ودخل المكتب ودخلت معاهم مريم وجلسوا صامتين وقطع هذا الصمت ملاك وهي تقول:أنا أسفه يا أستاذ معتز إنك اتضطريت تقول إني حبيبتك قدام الموظفين أنا هقوم حالا واقول إنك قولت كدا عشان تحميني من الأستاذ اللي كان بره
مريم:معتز مش بيدافع عن حد طالما قال كدا يبقي هو بجد بيحبك
وجهت ملاك نظرها ناحيه معتز
قام معتز وقف مكانه وقال:الاستاذ اللي برا دا عمل كدا عشان انتي شبه روان مراتوا وروان ماتت في حادثه بعدماكانت
بتهرب من أحمد بعد ما إكتشف خيانتها ولكن محدش يعرف مين اللي خانته معاه وهو كان بيقول انه انا اللي خانتني معاه
عشان يعني احنا كنا صحاب وقريبين من بعض
فعشان كدا هو عمل كل دا وبالنسبه للي أنا قولته فانا فعلاً بحبك ياملاك من اول مره شوفتك فيها وانا حبيتك ومش بس حبيتك انا بعشقك ياملاك صدقيني أنا من أول مره شوفتك فيها وانا حبيتك وبتمني إنك تكوني بتبادليني نفس الحب لأن مقدرش اعيش من غيرك
ملاك ظلت صامته تسمع فقط وتركت لدموعها العنان لتنهمر علي خدها كالنهر فهي تعشقه ولكن كيف لفتاه فقيره أن تحلم بأن تكون زوجه معتز المالكي صاحب أكبر شركات الاستيراد والتصدير كان ذلك يدور في بالها وقطع شرودها صوت مريم وهي تقول:ملاك مالك ساكته ليه اتكلمي متخافيش معتز بيحبك بجد انا دايماً كنت بشوف نظره الحب في عينيه وكنت بتمني إنك كمان تبادليه نفس الاحساس
ملاك كانت تسمع دون أنتتحرك او تقول أي شيئ
معتز: ملاك اتكلمي انتي بتحبيني ولا لاء
كان الصمت هو سيد الموقف بينهم
معتز: خلاص يا ملاك أنا أسف لو كنت دايقتك اعتبريني مقولتش حاجه
انهي معتز كلامه وقد نزلت دموع عينيه فانصدمت ملاك من تلك الدموع فقالت مسرعه
ملاك: لاء يامعتز أنا كمان بحبك وبموت فيك وبعشقك بس انت عارف انا ماليش حد وفقيره وانت يعني
لم تكمل ملاك جملتها وكانت بين أحضان معتز فانصدمت ملاك من ذلك الموقف
معتز: بس متكمليش انتي عندي بالدنيا كلها ومش الفلوس هي اللي تقربنا من بعض أنا بعشقك ياملاكي
ملاك: وانا كمان يامعتز بحبك اوى متبعدش عني انا ماليش حد غيرك دلوقتى
معتز: مستحيل ابعد عنك ياملاكي
مريم: احم احم نحن هنا انتوا نستوني ولا اي
تركت ملاك معتز وهي في قمه خجلها فأدرك معتز ذلك وتركها
معتز: ملاك مش هنستني كتيير احنا لازم نتجوز فى أقرب وقت عشان أحمد ميفكرش تاني يقربلك
مريم: ايوا معتز عنده حق لازم تتجوزوا بسرعه
ملاك: بس بسرعه كدا
معتز: اه طبعا ياريت حالا أنا مش عاوزك تبعدي عني
ملاك وقد احمر وجهها من الخجل تمام اللي انت شايفو
مريم:خلوا كتب الكتاب والفرح كمان أسبوعين ها إي رأيكوا
معتز:كويس أوووووي ها ياملاك موافقه ياقلبي
ملاك وقد خجلت كثيرا قالت:موافقه
وكان معتز وملاك مبسوطين جدا بأن احلامهم
خلاص هتتحقق وعدي اليوم عليهم
بالسعاده والفرح وذهب كل منهم لمنزله
وفي المساء عند ملاك رن رقم ملاك
وكان رقم معتز الذي حفظته عن ظهر قلب
ردت بإبتسامة:ألو سلام عليكم
معتز:وعليكم السلام أحلي الو سمعتها في حياتي
وكمان مش من أي حد دي من قلبي
أنا مش مصدق نفسي والله
ملاك وقد خجلت كثيراً من كلام معتز
ملاك: ش.. شكرا
ومعتز وقد علم انها خجلت من كلامه
معتز:مالك بس ياقلبي مكسوفه
ملاك:خلاص بقا يامعتز أنا بتكسف من كلامك
معتز:ماشي ياقمر إتكسفي براحتك كلها ايام
وتبقي مراتي ونشوف هتفضلي
مكسوفه لحد إمتا
ملاك وقد خجلت كثيراً من تلميحاته
ملاك: معتز
معتز: قلب وروح معتز أؤمري
ملاك: تصبح علي خير
معتز: ماشي ياقلبي انا سبتك بس عشان صعبتي عليا تصبح علي خير ياقلبي
ملاك: وانت من أهل الخير
ونامت ملاك والسعادة تملأ قلبها وأيضاً معتز
وذهب الابطال إلي عالم أحلامهم منتظرين بدايه يوم جديد

يتبع …

The post رواية أحببتك فكسرتني (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثانى appeared first on شوف 360 الإخبارية.

[ad_2]
اسم الكاتب والمصدر الاصلي
جميع الحقوق محفوظة

2021-12-05 02:22:05

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

close