نوفيلا معشوقه الزين بقلم سحر خالد (الفصل الاول)

[ad_1]

مقدمة

رأها اول مره ليقع في عشقها ويتمنى ان يراها مره اخرى ليجعلها اسعد انسانه في العالم لانها من دخلت قلبه

ولكن كل الامور تنقلب ليصبح هو بنظرها اسوء شخص وهي تكرهه بشده لانه كان السبب في دمار حياتها

ليدرك هو انها لن تسامحه ابدا ولكن هو ايضا لا يستطيع العيش بدونها ليدخل حياتها على هيئه شخص اخر

لتقع هي في عشقه ولكن ماذا سيحدث اذا عرفت انه نفس الشخص الذي دمر حياتها هل ستبتعد عنه وتنتهي قصه معشوقه الزين ام ستضل معه و تنسى الماضي

معشوقه الزين بقلم سحر خالد ♥♥

نوفيلا معشوقه الزين بقلم سحر خالد (الفصل الاول)

بسم الله الرحمن الرحيم

معشوقه الزين

البارت الاول

بقلم الحب سحر خالد

____________________________________

دخلت اشعه الشمس الى منزل صغير في احد الحار الشعبيه لتفتح هذه الجميله النائمه عيونها الزرقاء وهي تبتسم بالسعاده فيوم يوم اجازه من العمل ستخرج مع صديقتها رحمه لتنهض وترتدي ملابسها بعد مده خرجت من الغرفه لتجد امها تجلس على كرسي بجانب الشباك فهي دائما تحب ان تجلس في هذا المكان ميرا وهي

لتضع يدها على عيونها …………:صباح الفل يا رورو يا عسل

 

ميرفت والدتك ميرا…………..: صباح السعاده على ست البنات

 

ميرا وهي تجلس مالك يا ماما حاسه انك مش كويسه انت تعبانه

ميرفت………: لا يا حبيبتي بس

 

ميرا …………:مالك يا ماما ثم اكملت بصدمه اوعي يكون صاحب البيت جاء هنا تاني

 

ليتهز ميرفت راسها لتقول ميرا …………….:كنت اتصلت بي اجي اهزقه واكملت بمراح وهي تقلد الرجل الكبير في السن صاحب البيت

 

تتجوزيني يا قمر وانا ابنيلك قصر من ذهب هههههههه روح يا اخويا روح ابني لنفسك مستشفى قبل ما تفلسع

 

ضحكت ميرفت على ابنتها ميرا ……………:ايوه كده يا رورو خلي الشمس تنور

 

ثم دق باب المنزل بقوه وهنالك صراخ فتاه فتاه………..: يا اهل البيت افتحوا افتحوا الباب

 

ميرفت ……………:ايوه المجنون الثانيه جات وروحي افتحلها بدل ما تفضحنا

 

ضحكت ميرا ثم ذهبت لكي تفتح الباب لرحمه صديقتها فهم يتشاركون في نفس الجنان

______________________________________

في مكان اخر كان يجلس هذا الشاب الوسيم على كرسي خلف مكتبه في المنزل وهو يراجع بعد الاوراق

لتذكر قبل اسبوع كان يجلس في سيارته في الكرسي الخلفي للسياره والسواق يقود سياره ليذهب الى الشركه ليطلب منه زين ان يسرع ليصل الى الشركه بسرعه لانه متاخر على اجتماع مهم هي توقف السياره فجاه وتقع فتاه امام السياره ويغمى عليها صحيح لم تصبها السياره ولكن اغمي عليها من الصدمه لانها كانت تعبر الشارع فجاءت هذه السياره بسرعه توقفت السياره في اخر لحظه ولكن الفتاه اغمي عليها من الخوف

ينزل السائق بسرعه ويحاول ان يجعلها تستيقظ ولكن الفتاه كان مغمى عليها لينزل من السياره بهيبته الطاغيه وغرور المعتاد

 

زين …………..:ايه اللي حصل

 

السواق…………….: مش راضيه تفوق يا زين بيه

 

لينزل زين لمستواها وهو يقول يا انسه يا انسه ويضربه على خدها بخفه

زين للسواق……………….: روح هات ميه ليذهب السواق ليجلب الماء ويمسكها زين لكي لا تقع على الارض لتفتح هذه الفتاه عيونها الزرقاء مثل المحيط ليسرح زين في بحور عيونها الزرقاء واسماؤها الواسعه فهو لم يرى مثلها في حياته

كان زين شارد في هذه الفتاه وفي عيونها الزرقاء مثل المحيط ليفيق على صوت فتاه وهي تجري

و تنادي باسم ميرا

 

لتاخذها من بين احضانه زين وهي تناديها باسم ميرا لينهض زين من على الارض

لخذها الفتاه وتصعد في السياره اجره ل تاخذها الى المستشفى أما زين واقف مكاني وهو يضع يده على قلبه الذي يدق بشده وهو يهمس بهذا الاسم الذي لمس قلبه……….: ميرا

 

ليفيق من شروده على دقات على الباب المكتب يطلب من الطارق الدخول

ليدخل المساعد الخاص به اسر

زين …………..:عملت اللي قلتلك عليه

 

اسر…………….:ايوه يا فندم هنبدا نخلص مع السكان النهارده

 

زين…………….: مش عايزكم تؤذي احد المكان اللي هبني فيه المشروع الناس اللي هناك تديهم فلوس اكثر ماهم عايزين مش عايزه تطلع حد من هناك غصبن عني انت فاهم

 

اسر…………….:امرك يا زين بيه ثم اكمل اتفضل يا زين بيه الاوراق التي طلبتها ده الملف بجميع تحركات المدام زي ما امرتني ليخذهم زين منه ويامرها ان يذهب

 

ليه افتح زين الملف وتشتعل عيونه الخضراء كانها نار عندما تقع عينه على محتوى الملف ويرمي زين كل شيء على المكتب ويخرج من المكتب بصوت الذي هز ارجاء القصر………………….: ريمااااااااااااا

_______________________________________

نرجع لمير ا تاني بعد ما فتحت لرحمه دخلت رحمه

رحمه بصوت عالي…………..: يا اهل البيت انا جعانه

 

ميرا وهي بضحك…………….: خش يا مفجوعه تفضحيني

 

رحمه……………..: يعني هتطلع معك بره وكمان هات جوعيني ده ظلم

 

ميرفت والده ميرا ……………:اقعدي يا بنات انت مع بعض وانا هاجهزلكم الاكل

لتجلس رحمه على المقعد………….: وتقولي يا بت يا ميرا عرفت مين المزز اللي خبطك بالعربيه من اسبوع

 

ميرا تجلس…………….: وانا اعرفه منين وبعدين انا ما شفتوش انا كان مغمى علي وانتي اللي شفتيه

 

رحمه بشرود ……………:يا لهوي جميله زي كان حته ولد قمر ملبن عينيه خضره وشعر اسود طويل تقوليش طالع من مسلسل تركي

 

ضحكت ميرا على صاحبتها المجنونه وفضل يهزروا لحد ما الباب خبط راحت ميرا فتحت كان قدامها شويه ناس لابسين بدل ميرا ………………:من حضراتكم

 

اسر ……………: حضرتك احنا اشترينا البيت والملك الجديد بيديكم مهله اسبوع عشان سيبه البيت

 

ميرا بصدمه …………..:نعم انت بتقول ايه مين اللي باعلكم البيت وبعدين مين الملك الجديد اصلا

 

اسر ……………:زين السيوفي انا اسف بس دي تعليمات ولازم انفذها لازم تسيبوا البيت خلال اسبوع

 

وبعد كده مشيوا وسابه ميرا في صدمتها

 

قعده ميرا على الكرسي بصدمه ميرا…………….: هنعمل ايه وهنروح فين ما لناش حد البيت ده كنا عايشين في من زمان

 

رحمه بحزن على صديقتها ……………..:خلاص يا ميرا كل شيء ان شاء الله هيتحل

 

طلعت ولدت ميرا في الوقت ده وسمعتهم وقعت الاطباق من يدها وحطت يدها على قلبها ميرا بخوف………………..: ماما انت كويسه

 

نرجع لاقصر زين السيوفي تاني نزلت ريما على صوت زين ريما………………: زين اللي بيحصل هنا انت صوتك عالي ليه

 

رمي زين الورق في وشها………………….: انتي ازاي يا هانم تعملي كده

ستوووووووووووب

 

________________________________________

رايكم في اول بارت اكمل ولا لا قولوا لي رايكم لو مش عجباكم روايه امسحها

 

يا ترى ايه اللي هيحصل لميرا ووالدتها

 

وريما عملت ايه خلي زين يتعصب عليها كده

 

ويا ترى تاني لقاء بين ميرا وزين هيبقى امتى وازاي

 

حكايه البيت ما هي الا شراره صغيره من كراهيه ميرا لزين اللي هتكبر يوم بعد يوم يا ترى زين هيقدر ينسيها الكره ده ويخليها تحبه

الفصل الثاني من هنا

[ad_2]
اسم الكاتب والمصدر الاصلي
جميع الحقوق محفوظة

2021-12-13 09:16:13

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

close